Algemene voorwaarden

1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
* De Zaak Roovers , als organisator en uitvoerder van theaterproducties, trainingen en verzorgen van advies, als bedrijf ingeschreven bij Kamer van Koophandel onder nummer 34243838 en personen die door de Zaak Roovers worden ingeschakeld bij het voorbereiden en uitvoeren van opdrachten, die in zijn overeenkomst met de opdrachtgever naar deze algemene voorwaarden verwijst; Thijs Roovers zal als oprichter in naam optreden namens de Zaak Roovers.
*de opdrachtgever: de contractspartner van de Zaak Roovers;
*de opdracht: iedere overeenkomst van de Zaak Roovers tot het leveren van producten en diensten aan opdrachtgever;
*de offerte: een (schriftelijke) aanbieding van door de Zaak Roovers te leveren producten zoals een theaterprogramma’s, trainingen en acts zoals beschreven in www.de zaakroovers.nl, gespecificeerd naar inhoud, levertijd, prijs en andere condities.

2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden, offertes en overeenkomsten tot het leveren van producten en/of diensten door de Zaak Roovers. Standaard- en/of andersluidende algemene voorwaarden gehanteerd door de opdrachtgever gelden niet, tenzij deze door de Zaak Roovers schriftelijk zijn aanvaard.

3. Totstandkoming opdrachten en bevestiging.
De offerte van de Zaak Roovers is gebaseerd op informatie die door de opdrachtgever tot dan toe is gegeven. De opdrachtgever staat er voor in dat voor de opzet en uitvoering van de opdracht essentiële informatie is verstrekt. Een offerte van de Zaak Roovers is vrijblijvend, tenzij anders is vermeld.

De Zaak Roovers beschrijft in de aanbieding of in de opdrachtbevestiging zo goed mogelijk de opdracht en geeft daarbij de opdrachtgever inzicht in de te volgen werkwijze, waarbij zo nodig nadere condities worden vermeld.
De opdracht komt eerst tot stand na aanvaarding door de Zaak Roovers.
Wanneer de opdrachtgever de opdracht telefonisch, schriftelijk of per e-mail bevestigt, verklaart hij of zij hiermee akkoord te zijn met de voorwaarden, mits hij of zij door de Zaak Roovers op deze voorwaarden is gewezen.
De Zaak Roovers stuurt met de offerte (dan wel naar aanleiding van de offerte) een opdrachtbevestiging c.q. contract in tweevoud toe. Deze dient binnen vijf werkdagen getekend geretourneerd te worden aan de Zaak Roovers.
Totdat de opdrachtbevestiging getekend retour is ontvangen, behoudt de Zaak Roovers zich het recht voor capaciteit elders in te zetten.

4. Dagdeeltijden
Indien er voor de opdracht dagdelen overeengekomen zijn, wordt in principe de volgende indeling aangehouden.
Een dagdeel bedraagt maximaal vier uur.
Tijdsindeling:
een ochtenddagdeel loopt van 9.00 – 13.00 uur;
een middagdagdeel loopt van 13.00 – 17.00 uur;
een avonddagdeel loopt van 17.00 – 21.00 uur.
Hiervan kan afgeweken worden indien hierover vooraf overeenstemming bestaat.

5. Verplichtingen van de Zaak Roovers
De Zaak Roovers zal zich inspannen opdrachten voor levering van producten en/of diensten naar beste inzicht en vermogen uit te voeren, overeenkomstig gespecificeerde eisen en goed vakmanschap.

De Zaak Roovers zal de opdracht vanuit een professioneel onafhankelijke opstelling uitvoeren. Uiteraard zal gedurende de uitvoering met de opdrachtgever regelmatig overleg plaatsvinden over de stand van zaken en de wijze waarop de opdracht wordt uitgevoerd. Bij trainingen zal de Zaak Roovers binnen een bepaalde termijn zorg dragen voor de aanlevering van schriftelijk studie-materiaal-voor zover dat met de opdrachtgever is afgesproken.
Indien de Zaak Roovers bij de aanvaarding en de uitvoering van de werkzaamheden feiten of omstandigheden tegenkomt die de voortgang van de werkzaamheden of het resultaat van zijn dienstverlening negatief (kunnen) beïnvloeden, zal de Zaak Roovers de opdrachtgever hiervan in kennis stellen.
De Zaak Roovers zal naar vermogen al het mogelijke doen de opdracht binnen de afgesproken planning uit te voeren. De duur van de opdracht en/of het daarmee uiteindelijk bereikte resultaat kan behalve door inspanning van de Zaak Roovers worden beïnvloed door allerlei factoren, zoals de kwaliteit van de informatie die is/wordt verstrekt en/of de medewerking die is/wordt verleend.
Behoudens in geval van opzet of grove schuld van de Zaak Roovers, geeft overschrijding van de levertijd geen recht op gehele of gedeeltelijke ontbinding van de opdracht dan wel op vergoeding van enige door de opdrachtgever geleden schade.
Resultaten van toepassing en gebruik van door de Zaak Roovers verrichte voorbereiding, verstrekte adviezen en/of geleverde producten zijn afhankelijk van velerlei factoren die buiten haar invloedssfeer vallen. Zij kan derhalve geen garanties met betrekking tot de resultaten geven, tenzij door hem een allesomvattende invloed kan worden uitgeoefend in de fase van toepassing van het advies/de dienst/het product, zoals blijkt uit de opdracht.

6. Verplichtingen opdrachtgever
De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle documenten en gegevens die de Zaak Roovers voor het verrichten van de opdracht nodig heeft, tijdig in zijn bezit komen. Verder moet de Zaak Roovers kunnen rekenen op de tijdige beschikbaarheid van de bij zijn werkzaamheden betrokken medewerkers van de opdrachtgever. Als de Zaak Roovers daarom verzoekt, verschaft de opdrachtgever op de locatie van voorbereiding en/of uitvoering aan de Zaak Roovers kosteloos een werkruimte desgewenst met telefoonaansluiting en een internetaansluiting. Dit geldt ook voor een ruimte die nodig is voor acteurs om om te kleden

Het is opdrachtgever niet toegestaan derden bij de uitvoering van de opdracht te betrekken, anders dan met schriftelijke instemming van de Zaak Roovers.
Feiten en omstandigheden, ontstaan door wijzigingen in beleid en/of organisatie van de opdrachtgever, danwel in zijn directe (markt)omgeving, dienen onverwijld aan de Zaak Roovers te worden gemeld, zodat daarmee in de uitvoering van de opdracht voor zoveel mogelijk rekening kan worden gehouden.
Indien twee of meer (rechts)personen tezamen een opdracht hebben gegeven, zijn zij hoofdelijk tegens de Zaak Roovers verbonden voor de nakoming van hetgeen uit die opdracht voortvloeit. De beëindiging van het samenwerkingsverband van opdrachtgevers beïnvloedt niet de op ieder van hen rustende nakomingsverplichtingen.

7. Vertrouwelijkheid
De Zaak Roovers is verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens van opdrachtgever jegens derden. Zij zal in het kader van de opdracht alle op haar weg liggende voorzorgsmaatregelen nemen ter bescherming van de belangen van de opdrachtgever. Evenzo zal de opdrachtgever, zonder instemming van de Zaak Roovers aan derden geen mededelingen doen over aanpak, werkwijze en rapportages van de Zaak Roovers.

Overtreding van het in dit artikel bepaalde verplicht de overtreder tot betaling aan diens wederpartij van een niet voor rechterlijke matiging vatbare boete ad € 25.000,-, (zegge: vijfentwintigduizend euro) onverminderd het recht van de laatste op volledige schadevergoeding naast genoemde boete.
Een rechtsvordering tegen de Zaak Roovers tot afgifte van bescheiden die in het kader van de opdracht aan haar zijn verstrekt, verjaart door verloop van één jaar na aanvang van de dag volgende op die waarop de opdracht eindigde.

8. Aanpassing en beëindiging opdrachten
Mochten er zich in het kader van de opdracht omstandigheden voordoen die bij de start van de opdracht niet waren voorzien, dan zal in onderling overleg en in goede harmonie naar een oplossing worden gezocht, zoals bijvoorbeeld aanpassing van de opdracht of wijziging in de samenstelling van een uit meerdere adviseurs bestaand team, voor zo-ver e.e.a. naar het oordeel van partijen noodzakelijk is. Bij voortzetting van de opdracht zullen aangepaste en nieuwe condities toegevoegd kunnen worden aan de oorspronkelijke opdracht en daarmee één geheel vormen, met name (maar niet daartoe beperkt) als door die wijzigingen zgn. meerwerk ontstaat.

Opdrachtgever en de Zaak Roovers hebben beiden het recht van verdere voortzetting van de opdracht af te zien, indien de oorspronkelijk overeengekomen uitvoering door de gewijzigde omstandigheden onmogelijk wordt. In geval van voortijdige beëindiging als in deze alinea aan de orde zal, tenzij anders overeengekomen, een opzegtermijn van een maand worden aangehouden. Tot dan toe verrichte en in de opzeggingsmaand geplande werkzaamheden zullen worden vergoed tegen de in de offerte daarvoor aangehouden tarifering. Een voortijdige beëindiging van de opdracht wordt altijd schriftelijk en gemotiveerd toegelicht door de beëindigende partij.
Opdrachtgever noch de Zaak Roovers kan in de situatie zoals uiteengezet in de vorige alinea geen andere aanspraak of recht van welke aard dan ook doen gelden als daarin genoemd.
Indien één van de partijen wordt getroffen door een situatie van overmacht zal deze daarvan onmiddellijk mededeling doen aan de andere partij. Leidt overmacht aan de zijde van de opdrachtgever tot annulering van de opdracht korter dan 30 dagen maar langer dan 14 dagen vóór aanvang van de uitvoering daarvan, dan is de opdrachtgever, naast vergoeding van de ten behoeve van het formuleren van de opdracht en de in het kader daarvan plaatsgevonden inventariseringswerkzaamheden, 50% van het met de opdracht gemoeide eindtotaalbedrag verschuldigd.
Leidt overmacht aan de zijde van de opdrachtgever tot annulering van de opdracht korter dan 14 dagen vóór de aanvang van de uitvoering daarvan, dan is opdrachtgever, naast vergoeding van de ten behoeve van het formuleren van de opdracht en de in het kader daarvan plaatsgevonden inventariseringswerkzaamheden, 100% van het met de opdracht gemoeide eindtotaalbedrag verschuldigd.
Ingeval één van beide partijen in staat van faillissement geraakt, surséance van betaling aanvraagt, in liquidatie treedt of wordt ontbonden, heeft de ander het recht de opdracht zonder inachtneming van een opzegtermijn te beëindigen.

Herroepingsrecht: In het geval van een aanmelding via de website of schriftelijke aanmelding van een cursist, dan heeft deze cursist een herroepingsrecht. Dat recht houdt in dat binnen 14 kalenderdagen na inschrijving, deze inschrijving kan worden geannuleerd.

9. Tarieven en kosten
In de tarieven van de Zaak Roovers en de daarop gebaseerde kostenramingen zijn inbegrepen de normale bureaukosten exclusief reis- en verblijfkosten. Reiskosten worden apart gefactureerd. Voor rekening, risico en verantwoordelijkheid van de opdrachtgever zijn (ook wat de organisatie van e.e.a. betreft) de (al dan niet externe) locatie- en cateringskosten. De kosten van eventuele buitenlandse reizen worden afzonderlijk in rekening gebracht. Voor producten zijn de geoffreerde prijzen van toepassing. Alle prijzen en tarieven zijn exclusief BTW.

Voor diensten die zuiver en alleen als acteerwerk zijn aan te merken geldt een tarief van 6%. Voor diensten zoals organiseren en schrijven van een script en trainingen geldt 21%, tenzij anders vermeld. De Zaak Roovers is een door het CRKBO geregistreerde  instelling, wat inhoudt dat er in alle gevallen geen BTW gerekend wordt. In dat geval is er sprake van kort beroepsonderwijs, zoals door CRKBO is omschreven.
Tussentijdse verandering(en) die de Zaak Roovers noodzaakt (noodzaken) tot tariefs- of prijsaanpassing, worden doorberekend vanaf de maand volgend op die waarin de verandering(en) zich voordeed (voordeden).

10. Betaling
De diensten van de Zaak Roovers worden, tenzij anders overeengekomen, op basis van bestede tijd en gemaakte kosten aan de opdrachtgever in rekening gebracht. Tenzij een andere regeling is afgesproken, zendt de Zaak Roovers éénmaal per maand een (voorschot)factuur. In geval van producten wordt bij of na levering een factuur verzonden.

De fatale betalingstermijn/vervaldatum van een factuur is 30 dagen na factuurdatum waarna handelsrente ex art. 6:119a BW verschuldigd is zonder dat daartoe enige voorafgaande ingebrekestelling vereist is.
Betaling door de opdrachtgever van de eindfactuur strekt tot goedkeuring van beëindiging van de opdracht hetgeen ook geldt indien niet binnen 10 dagen na verzending van een (voorschot)factuur daarover door de opdrachtgever gereclameerd wordt in welk laatste geval de factuur geacht wordt te zijn goedgekeurd.
Indien de opdrachtgever na schriftelijke aanmaning een factuur niet tijdig betaalt, dan is deze naast het alsdan ver-schuldigde bedrag, tevens gehouden tot vergoeding van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten. De hoogte van deze kosten wordt bepaald op minimaal 15 % van het verschuldigde bedrag met een minimum van € 525,– (zegge: vijfhonderdvijfentwintig euro) exclusief BTW.
Na aanmaning waarop geen betaling binnen de in de aanmaning gestelde termijn volgt, is de Zaak Roovers gerechtigd met een beroep op de onzekerheidsexceptie de uitvoering van de opdracht op te schorten totdat het volledige verschuldigde bedrag door de opdrachtgever is voldaan.
Op betalingen zullen ten eerste in mindering strekken de buitengerechtelijke incassokosten, vervolgens de verschuldigde rente en op het restant daarvan vervolgens de hoofdsom.

Mocht er sprake zijn van restitutie van bedragen, die betaald zijn voorafgaand of na een activiteit of dienst van De Zaak Roovers, dan zal de betaling geschieden binnen dertig dagen.

11. Aansprakelijkheid
De Zaak Roovers is alleen aansprakelijk voor eventuele schade tijdens de uitvoering van de opdracht indien sprake is van opzet en/of grove schuld van de Zaak Roovers cq de door hem ingeschakelde hulpperso(o)n(en).

Aansprakelijkheid van de Zaak Roovers is beperkt tot de hoogte van het honorarium van de betreffende opdracht c.q. de hoogte van de prijs van het geleverde product.
De Zaak Roovers is niet aansprakelijk voor geleden gevolgschade, noch voor schade geleden door derden; hiervoor dient de opdrachtgever ons te vrijwaren.
Eventuele aanspraken op schadevergoeding dienen binnen één jaar na de einddeclaratie bij de Zaak Roovers te zijn ingediend, bij gebreke waarvan de opdrachtgever zijn rechten heeft verwerkt.

12. Eigendom
Het auteursrecht, het recht van tekening of model of enig ander intellectueel eigendomsrecht met betrekking tot de geleverde dienst of product (ook software, foto -en filmopnamen), berust bij de Zaak Roovers. Opdrachtgever verkrijgt het gebruiksrecht van dit eigendom binnen het organisatieonderdeel waarop de opdracht betrekking heeft. Hetzelfde geldt voor de door de Zaak Roovers ontwikkelde training(en) en/of acts, theaterprogramma’s en workshops. De Zaak Roovers is gerechtigd de basisprincipes , gespeelde personages en werkvormen (zoals, maar niet daartoe beperkt; rollenspel, interactief theater etc.) van en in de door haar ontwikkelde programma’s in te zetten bij andere opdrachtgevers zonder de daarbij van de eerstbedoelde opdrachtgever verkregen bedrijfsinformatie herkenbaar te maken voor de andere opdrachtgever.

De opdrachtgever wordt slechts onder opschortende voorwaarde van volledige betaling van de overeengekomen prijs rechtmatig gebruiker van door de Zaak Roovers geleverde producten. Ook na verkrijgen van zodanig gebruiksrecht is het de opdrachtgever slechts toegestaan na goedkeuring door Thijs Roovers het geleverde openbaar te maken en/of te vermenigvuldigen op straffe van een niet voor rechterlijke matiging vatbare boete van € 50.000,– (zegge: vijftigduizend euro) onverminderd het recht van de Zaak Roovers op volledige schadevergoeding naast genoemde boete.

13. Geschillen, klachten en reclames
Overeenkomsten tussen opdrachtgever en bureau worden beheerst door Nederlands recht.

Een geschil is aanwezig indien één der partijen dat aan de wederpartij kenbaar maakt onder opgave van hetgeen naar het oordeel van die partij het onderwerp van geschil is.

Indien door of naar aanleiding van de opdracht een geschil rijst tussen de opdrachtgever en het bureau, dan zullen partijen trachten dit geschil in der minne te schikken. Hiertoe wordt ook gerekend de mogelijkheid het geschil gezamenlijk voor te leggen aan een door partijen aangewezen onafhankelijke deskundige voor advies of bemiddeling, wiens kosten voor rekening van partijen komen, ieder bij helfte.

Bij geconstateerde afwijkingen van geleverde producten zal de opdrachtgever binnen 14 dagen, nadat deze het gebrek heeft geconstateerd of redelijkerwijze had moeten ontdekken, schriftelijk reclameren bij de Zaak Roovers. Reclame geeft de opdrachtgever niet het recht zijn verplichtingen geheel of gedeeltelijk op te schorten.

Klachtenregeling

Artikel 1

Indien een deelnemer of opdrachtgever van een programma, training of andere activiteit van de Zaak Roovers hierover een klacht heeft, of over het optreden en/of handelen van een vertegenwoordiger van De Zaak Roovers, dan dient de deelnemer of de opdrachtgever uiterlijk twee weken na afronding van de activiteit c.q. na het optreden of handelen, deze klacht schriftelijk aan De Zaak Roovers te sturen.

Artikel 2

De schriftelijke klacht omvat in ieder geval de naam en het adres van de klager, de inhoud van de klacht en het tijdstip waarop of de periode waarin de klacht is ontstaan.

Artikel 3

De Zaak Roovers zal binnen één week na de ontvangst van de klacht schriftelijk aan de klager bevestigen dat de klacht is ontvangen en aan de klager meedelen hoe de procedure verder gaat.

Artikel 4

De Zaak Roovers zal zich inspannen om binnen een redelijke termijn, doch uiterlijk binnen vier weken na ontvangst van de klacht, met de deelnemer of de opdrachtgever contact opnemen om te zorgen voor een zorgvuldige en correcte afhandeling van de klacht. Indien De Zaak Roovers een langere tijd nodig heeft om de klacht de onderzoeken en te behandelen dan zal De Zaak Roovers binnen vier weken na ontvangst van de klacht de klager hiervan schriftelijk en gemotiveerd in kennis stellen, waarbij De Zaak Roovers zal aangeven hoe lang dit zal gaan duren. De Zaak Roovers zal de afhandeling van de klacht schriftelijk bevestigen aan de klager.

Artikel 5

De klacht en de daarbij behorende documenten worden door De Zaak Roovers geregistreerd, vertrouwelijk behandeld en zorgvuldig bewaard gedurende een periode van vijf jaren nadat de klacht is ingediend.

Artikel 6

Elke klacht zal door De Zaak Roovers, of vertegenwoordigers daarvan, vertrouwelijk worden behandeld.

Artikel 7

Indien de klager het niet eens is met de afhandeling van de klacht door De Zaak Roovers, kan de klager hiertegen binnen twee weken nadat De Zaak Roovers schriftelijk de afhandeling van de klacht aan de klager heeft bevestigd, beroep instellen bij een onafhankelijke mediator/arbiter. Door de Zaak Roovers wordt een mediator benoemd in de persoon van mr. A.M.F Diederen, Keizersgracht 633, 1017 DS Amsterdam. Het oordeel van de mediator  is voor De Zaak Roovers bindend. De Zaak Roovers zal zo snel als mogelijk aan het oordeel van de mediator voldoen. Indien het geschil door welke omstandigheid dan ook, niet wordt opgelost , dan kan het worden voorgelegd aan de bevoegde burgerlijke rechter.

14. Actualiteit van algemene voorwaarden

De Zaak Roovers is gerechtigd deze algemene voorwaarden en elke daarop volgende versie te wijzigen indien de bedrijfs-of andere omstandigheden daartoe nopen onder gehoudenheid van de Zaak Roovers van het onverwijld na wijziging toezenden per aangetekende post met ontvangstbevestiging van een gewijzigd exemplaar van haar algemene voorwaarden aan de desbetreffende opdrachtgever. De opdrachtgever wordt geacht met de gewijzigde versie in te stemmen indien deze niet binnen 10 dagen na verzending daarvan tegen toepasselijkheid heeft gereclameerd.

Vindt tijdig reclamering plaats dan treden partijen in overleg t.a.v. de vraag of en zo ja onder welke voorwaarden het verschil van inzicht kan worden ondervangen. Leidt zodanig overleg niet tot overeenstemming dan geldt het in art. 13 bepaalde.

Amsterdam, 2006

© 2010 - De Zaak Roovers
adidas yeezy boost 350 v2 blue tint frozen yellow adidas yeezy boost 350 v2 blue tint b37571 adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra release date adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra yeezy adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra adidas yeezy 350 boost adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra adidas yeezy powerphase grey black release january 2018 adidas yeezy powerphase releasing december grey black adidas yeezy powerphase black grey january 2018 adidas eqt cushion adv black royal adidas eqt cushion adv black white royal adidas eqt cushion adv adidas eqt cushion adv black royal first look cq2374 adidas eqt cushion adv black royal adidas unveils eqt support releases for black friday adidas eqt support 93 17 black friday release date adidas eqt 93 17 boost triple black release date adidas eqt cushion adv triple black black friday