Bedrijfsfilm


De Zaak Roovers Smadar en Eugene op locatie kopie

Sinds 2007 maakt de Zaak Roovers bedrijfsfilms. Dit in samenwerking met documentaire-filmer Eugene van den Bosch . Volgens een bepaald format wordt in nauwe samenwerking met de klant het script geschreven en vervolgens op locatie uitgevoerd. We voegen documentaire en theater bij elkaar, zodat er voor de toeschouwer zowel herkenning als uitdaging is. De voorstellingen zijn altijd interactief en vraagt dus van de toeschouwer een bijdrage in mogelijkheden en oplossingen.

Twee grote produkties zijn gemaakt voor FNV samen met bureau Linxx (John Miltenburg) over: C.A.O. in de Horeca en de Toekomst van de Grafische Industrie.

Format
Er wordt steeds gewerkt vanuit eenzelfde format:

  • een script met scènes waarin wordt geacteerd. Elke scène heeft een eigen thema.
  • de scènes worden opgenomen en gespeeld op locatie d.w.z. bij bedrijven die met het onderwerp te maken hebben. Zo mogelijke spelen medewerkers van het desbetreffende bedrijf ook mee in de scènes.
  • een deel is documetaire om een algemene sfeer te laten zien, de herkenbaarheid te verhogen en als informatie voor de toeschouwer.
  • De films worden op een interactieve wijze getoond aan de doelgroep
  • elke scène eindigt met een cliffhanger of dilemma. Daarna kan hierover met de toeschouwers worden doorgegaan met een facilitator ter plaatse.
  • Gefilmde interviews van eigenaren of medewerkers van de bedrijven geven weer andere informatie wat een herkenbaar en levendig beeld oplevert.

Methode

Op basis van intake –en voorgesprekken worden een offerte opgesteld en vervolgens een script geschreven. In nauw overleg met de opdrachtgever wordt het totale eind- script geschreven, waarin behalve de scènes ook staat beschreven wanneer er iets van het publiek wordt gevraagd. De film wordt opgenomen en in HD afgeleverd. Als het nodig is levert de Zaak Roovers ook facilitators voor tijdens het afspelen van de film voor de doelgroep.

Meerwaarde

Hoge mate van herkenbaarheid Goede combinatie van documentaire en gespeelde scènes zijn leuk om naar te kijken. Interactie stemt tot nadenken en het innemen van standpunten. Vooral bij intensief gebruik kostenbesparend in vergelijking met het inzetten van acteurs en trainers per sessie.

© 2010 - De Zaak Roovers
adidas yeezy boost 350 v2 blue tint frozen yellow adidas yeezy boost 350 v2 blue tint b37571 adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra release date adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra yeezy adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra adidas yeezy 350 boost adidas yeezy boost 350 v2 blue zebra adidas yeezy powerphase grey black release january 2018 adidas yeezy powerphase releasing december grey black adidas yeezy powerphase black grey january 2018 adidas eqt cushion adv black royal adidas eqt cushion adv black white royal adidas eqt cushion adv adidas eqt cushion adv black royal first look cq2374 adidas eqt cushion adv black royal adidas unveils eqt support releases for black friday adidas eqt support 93 17 black friday release date adidas eqt 93 17 boost triple black release date adidas eqt cushion adv triple black black friday