
Hoe maak ik mijn stand op een beurs tot een succes ! Met veel leads en exposure.
Dat is het uitgangspunt bij deze hooggewaardeerde Beurstraining. Dat heeft niet alleen te maken met hoe je stand er uit ziet, maar ook hoe er contact wordt gemaakt met de bezoekers en wat de kwaliteit is van de gesprekken.
De uitdaging daarbij is:
- hoe maak je contact en hoe spreek je mensen actief aan
- hoe voer je een effectief gesprek
- hoe kan je kort en krachtig je organisatie presenteren
- hoe vraag je mensen jouw product te kopen of (actief) lid te worden van b.v. jouw vereniging.
Inspirerend
In de aangeboden cursus leren de deelnemers om hun organisatie op een effectieve manier te representeren. Daarvoor is het van belang dat men zichzelf – in de cursus – beter leert kennen; hoe kom ik over, wat is mijn kracht, waar kan ik verbeteren en hoe zet ik mijn middelen zo goed mogelijk in. Uitgangspunt is dat het leren op een inspirerende en ook leuke manier gaat, die energie geeft.
Door de dag heen geven ook de deelnemers feedback en tips aan elkaar. Belangrijk hierin is, dat er een sfeer van vertrouwen en openheid ontstaat, zodat iedere deelnemer durft te experimenteren, fouten durft te maken en daar van kan leren. Op deze wijze kan in 2 dagdelen een groot rendement behaald worden.
De Stand
In de cursus wordt ook specifiek gekeken naar de voorbereiding en na-werk van een beurs en hoe de stand er uitziet. Samen met de cursisten wordt gekeken naar alternatieven. Zoals het gebruik van banners, sta-tafels en andere middelen die de effectiviteit van de stand kunnen vergroten.
Het Gesprek
Een belangrijk onderdeel zal zijn: gespreksvoering. Daarbij wordt in eerste instantie de focus gelegd bij de gesprekspartner. De grote valkuil bij een beurs is, dat men gaat presenteren voordat men weet wat de behoefte is.
Goede vragen stellen, samenvatten en regie houden in een gesprek. Op die manier komt men achter de achterliggende doelen en wensen van de gesprekspartner(s), zodat daar flexibel op ingegaan kan worden. Soms ook door het gesprek te beƫindigen.
Pitch
Voor wat betreft het presenteren zal vooral aandacht worden gegeven aan het houden van een zogenaamde ‘elevator-pitch’ ; hoe presenteer je je organisatie op een krachtige manier in een paar minuten.